Antihrista

Članak

Jedino sam ja imala pravo na tajnu koju mi je Hrista, ni ne znajuci to, svakodnevno otkrivala: lice Antihriste- lice one koja je daleko od toga da je trazila da se dopadne, mene gledala kao manje od nicega. Onda kada sam joj ja cinila jedino drustvo, primjecivala sam da je neprepoznatljiva: njen prazan pogled vise nije skrivao podlost njenih ispranih ociju, njen suplji izraz lica naglasavao je njene stisnute usne, njena ugasla fizionomija omogucavala je da se uoci koliko su njene crte teske, koliko je njen vrat nezgrapan, koliko je prefinjenosti nedostajalo obliku njenog lica, koliko je njeno usko celo oznacavalo granice njene ljepote i njenog duha.

Sa mnom se, zapravo, ponasala kao kakva starija supruga koja se vise ne libi da u prisustvu svog muza setka sa viklerima, u ogavnom kucnom ogrtacu i namrstenim izrazom lica, dok za druge cuva svoje zanosne loknice, svoje laskave haljine i svoje poze mackice. A ja sam s ogorcenjem zamisljala kako taj dugogodisnji muz, bar jos moze da se tjesi sjecanjem na vrijeme kada je to divno stvorenje pokusavalo da ga zavede; ja sam, sa svoje strane, dobila dva efemerna osmjeha i tacka- zasto se uopste truditi oko budale kakva sam bila ja?

Odgovori

