Kozmetika neprijatelja

Članak

– A vi, sta bi trebalo da ja mislim o vama? Mijenjate price kao kosulje! Sta predstavlja onaj dugi razgovor koji ste navodno imali sa Izabelom?

-Imao si ti i drugih zamisljenih razgovora sa njom. Kada covjek voli, on u sebi razgovara sa voljenim bicem.

-Pa ta proslost o kojoj ste mi pricali, oni umrli roditelji, mentalno ubijanje vaseg maloga skolskog druga, hrana za macke, sto vam znaci sve to?

-Ti bi bio spreman da izmislis bilo sto ne bi li sebe uvjerio kako sam ja neko drugi.

-To je suvise lako. Uz takav dokaz mozete imati odgovor na sve nevjerovatnosti.

-Normalno. Ja sam tvoj djavolji dio. A djavo ima odgovor na sve.

-Nije on zbog toga ubjedljiv. Sa tim u vezi, put u Barselonu, to ste opet vi?

-Ne, ne. Kao ni zakasnjenje aviona. Nisam telfonirao ni tvome sefu na aerodromu.

-Cemu one lazi maloprije?

-Da bih te slomio. Da si me onoga casa ubio, mogao sam te postedjeti tih mucnih otkrica.

-Zasto aerodrom?

-Zakasnjenje aviona. Prinudno cekanje na neodredjeno vrijeme: najzad trenutak kada si mi stvarno bio dostupan. Ljudi kao sto si ti postaju ranjivi samo u nepredvidljivim okolnostima i u praznome. To, plus veza sa danasnjim datumom, ta deseta godisnjica koja je dotakla tvoje nesvjesno ovoga jutra: bio si sazrio da otvoris oci. Sada je virus u tvome mentalnom racunaru. Suvise je kasno. Zbog toga me cujes cak i kad zapusis usi.

-Pricajte mi onda sta se dogodilo.

-Kako odjedanput zuris!

-Ako sam ja ubio Izabelu, volio bih bar da znam zasto.

-Zato sto si je volio. Svako ubija ono sto voli.

-I sta onda: vratio sam se kuci i isprobadao trbuh svoje zene, tek tako, bez razloga?

-Bez drugog razloga osim ljubavi koja sve vodi u propast.

-To sve lijepo zvuci, ali za mene nema nikakvoga smisla.

-Ali ima za mene koji sam u tebi. Ne treba kriti lice: cak i najzaljubljeniji muskarac- i to narocito najzaljubljeniji muskarac- jednog ili drugoga dana pozeli, bar u jednom jedinome trenutku, da ubije svoju zenu. A taj trenutak sam ja. Vecina ljudi uspijeva da zabasuri tu stranu svojega podzemnog bica, tako da povjeruje da i ne postoji. Sa tobom je nesto jos posebnije: nisi nikada sreo ubicu koji je u tebi. Danas, usljed mentalnoga sloma, srijeces se sa njim oci u oci. Tvoj prvi stav je da ne vjerujes u to.

Odgovori

