Ameli Notomb- Ni rod ni pomoz bog

Članak

U Niigati nas je cekao mercedes koji nas je odvezao natrag u Tokio. Tokom puta, sebi sam postavila pitanje koje se nametalo: zasto nisam rekla ne? Nisam htjela da se udam za Rinrija. Osim toga, od kako je svijeta i vijeka, mrzila sam samu ideju vjencanja. Sto me je, u tom slucaju, sprijecilo da odbijem?

Objasnjenje je lezalo u tome sto je Rinri zaista bio izuzetno drag. Odbijanje bi bilo isto sto i raskid, a ja nisam zeljela da raskinem. Koliko me je samo prijateljstva, njeznosti i smijeha vezivalo za tog sentimentalnog mladica. Nisam zeljela da se odreknem njegovog prijatnog drustva.

Blagosiljala sam izumitelja vjeridbe. Zivot je ispresijecan iskusenjima stamenim poput hridi, ali postoji odredjena mehanika fluida koja omogucava da se ipak nekako cirkulise. A Biblija, taj sjajni traktat o moralu namijenjen kamenju, stijenama i menhirima, uci nas zadivljujucem spletu okamenjenih principa, ”neka Tvoja rijec bude da? da, ne? ne. Ono sto dodaje, dolazi od Necastivog”- a oni koji ih se pridrzavaju su sva ona monolitna, neokrnjiva bica, koja svi neizmjerno cijene. Nasuprot njima, postoje druga stvorenja, nevicna ovom granitnom ponasanju i koja, da bi napredovala, umiju samo da se provlace, zavlace, zaobilaze. Kad ih pitaju hoce li se ili ne udati za nekog, predloze vjeridbu, tekucu svadbu. Okamenjeni patrijarsi vide u njima izdajnike i lazove, dok su oni samo iskreni, poput vode. Ako sam ja voda, kakvog smisla ima ako ti kazem da, udacu se za tebe? Voda se ne moze zauzdati. Hocu, naplavicu te, podariti ti sve svoje blago, osvjezicu te i ugasiti tvoju zedj, ali kako mogu znati kojim ce tokom poci moja Rijeka. Nikad se neces dvaput okupati u istoj vjerenici.

Ova fluidna bica izlazu se preziru rulje, dok njihovo lelujanje omogucava da se sprijece toliki sukobi. Sve ratove ovog svijeta zapocele su te vrle kamene gromade, o kojima nikad dovoljno hvalospjeva. Svakako da se sa Rinrijem nije radilo o medjunarodnoj politici, ali bila sam primorana da se suocim sa izborom izmedju dva ogromna rizika: jedan se zvao da, koji za sinonime ima vjecnost, sigurnost, cvrstinu, stabilnost i druge rijeci koje vodu mrznu od straha; drugi se zvao ne, a prevodi se kao raskid, ocajanje, a mislio sam da me volis, bjezi mi s ociju, a izgledala si tako srecna kad, i druge konacne parole od kojih voda uzavri od bijesa, jer su nepravedne i varvarske.

Rjesenje sam pronasla u vjeridbi. Kakvo olaksanje! Bio je to tecni odgovor, u tom smislu sto nije rjesavao nista, a problem je samo odlagao za kasnije. A dobiti na vremenu je veliko zivotno umijece.

Odgovori

