Braca Karamazovi

Članak

Ljepota je strasna, jeziva stvar! Strasna je jer je niko jos nije dokucio niti ce to ikada moci, zato sto Bog stalno stavlja pred nas nove zagonetke. U ljepoti se susrijecu dvije obale i sve suprotnosti postoje uporedo. Ja nisam ucen covjek, brate, ali sam mnogo o ovome razmisljao. Zaista, tajnama nema kraja! Mnogo je u zivotu nepoznanica za covjekova nejaka pleca. Rjesavamo ih kako znamo i umijemo i opet smo na suvom. Ljepota! Nepodnosljiva mi je pomisao da covjek plemenitog srca i uzvisenog uma, koji je krenuo u zivot za idealom Madone u srcu, zavrsi u Sodomi. Jos je strasnije sto se covjek kome je Sodoma u srcu, ne odrice lako ideala Madone i sto u dubini duse moze da izgara od istinske ceznje za ljepotom, kao u doba mladalacke naivnosti. Da, siroko je ljudsko srce, presiroko. Volio bih da nije tako. Sam djavo zna sta sve to znaci. Ono sto je razumu mrsko i sramotno, cesto je srcu milo i drago. Ima li ljepote u Sodomi? Vjeruj mi, mnogim je ljudima Sodoma lijepa. Da li si znao za tu tajnu? Ono sto me uzasava je da ljepota nije samo zastrasujuca, vec i puna tajni. Bog i djavo se tu bore, a bojno polje im je ljudsko srce. Ali, ljudsko srce hoce da prica samo o sopstvenom bolu. Slusaj, sada cu ti reci sta ono govori…

Odgovori

