Ameli Notomb

Članak

U parku Mira, zaljubljeni su se cmakali na klupama. Odjednom se prisjetih da ne putujem sama i brzo se priklonih lokalnom obicaju. Posto smo i to obavili, Rinri iz dzepa izvuce knjigu Margaret Diras. Na nju sam bila potpuno zaboravila, a on je samo na to mislio. Od pocetka do kraja, naglas mi je procitao Hirosimo, ljubavi moja.

Imala sam utisak da mi cita optuznicu, te da cu morati da odgovorim za sve sto mi se stavlja na teret. S obzirom na duzinu teksta i usporavajuci efekat japanskog akcenta,  imala sam vremena da pripremim svoju odbranu. Najteze je bilo da se uzdrzim od smijeha kada je, iznerviran sopstvenim nerazumijevanjem, procitao: ” Ubijas me, cinis mi dobro.” Ne moze se reci da je govorio bas kao Emanuel Riva.

Dva sata kasnije, posto je zavrsio, sklopio je knjigu i pogledao me.

-Zar nije divno?- usudila sam se da promrmljam.

-Ne znam- odgovorio je.

Necu se bas tako lako izvuci.

-Zaista je trebalo imati petlju jedne Dirasove i izjednaciti neku mladu Francuskinju koju su po oslobodjenju osisali do glave i stanovnistvo Hirosime?

– ‘Ajde? Znaci, o tome se radi? – upitao je Rinri.

– Da. Radi se o knjizi koja egzaltira ljubav kao zrtvu varvarstva.

– A zasto autorka o tome govori na tako bizaran nacin?

– Pa to je Margaret Diras. Njen sarm i jeste u tome sto stvari osjecamo a da nije nuzno da ih razumijemo.

– E, pa ja nista nisam osjetio.

– Jesi, razljutio si se.

– Je l’ to bila zeljena reakcija?

– Dirasova voli i to. To je pravilan stav. Kad se procita neka knjiga Dirasove, covjek osjeti frustraciju. To je kao sprovedena istraga poslije koje se malo sto razumije. Stvari smo samo nazreli kroz zamuceno staklo. Kao kad gladan ustanes od stola.

 

Odgovori

