Sedam smrtnih grehova

Članak

Buduci da si se tako uziveo u Puskinovu ”Mecavu” nije cudo sto ne opazas da ”tvoja” Marija iz ogledala za razliku od Puskinove Marije, i nije neka ruskinja. Ona se pod tudjim imenom krije u ovoj knjizi i u tvom stanu jer je trazi policija, a njen opis se slaze sa poternicom. Ona usta maze crnim lakom za usne koji savrseno pristaje njenim cipelama. A te cipele su pesma za sebe- bela ima crnu, a crna belu potpeticu. Zanet lektirom ne primecujes da ”tvoja” Marija na usima nosi par zlatnih mindjusa sa tri blistava dijamanta u svakoj.

I voli da svoju srebrnu iglu za kosu zabada duboko u usi nesmotrenih ljubavnika sto padaju pred njene noge.

U tom trenutku Marija (Ne ona Puskinova, nego tvoja Marija iz ogledala s rupom) privy te na grudi, pomilova ti uho i sapnu:

– Kao sto sam vam obecala, ja cu vam sad otkriti ko ste. Vi ste onaj sto nosi cesnjak u uhu, glavu u torbi, a um za morem, onaj sto je svoj zlatnik zabo u hleb, a hleb niz vodu pustio. Ovo su blagovesti, a vi ste arhandjel i donosite mi blagu vest sa vasega, drugoga sveta. Procitajte ovu REC naglas i oplodicete me kroz uho… A otkricu vam nesto i o piscu ove price. On je mozda nekada mogao da izracuna unapred svih svojih sedam koraka, ali danas jedva da moze i pet. Zato ga nemojte slusati. On govori svasta i na pravdi Boga me optuzuje. Istina, on mene poznaje, ali i ja njega znam, jos iz krcme kod ”Znaka pitanja”. Pisac misli da je izvan igre i bezbedan u svojoj skamiji, tamo sakriven iza svoga pera. Ali, nije. Kad opazite da se recenica koju citate zaustavila pre kraja, znajte da se piscu prekinuo dah, da je i on dobio sto je zasluzio, znajte da je i njemu neko smrsio konce, da ga je stigao sudnji cas…

I na Marijinome licu tada zaigra osmeh. Jedan jedini koji je imala. Ja, koji pisem ove redove, zabelezih tada da je dusa najglupljeg klipana mudrija od…

Odgovori

