Tin Ujević- Pobratimstvo lica u svemiru

Članak

Ne boj se, nisi sam!

Ima i drugih nego ti

koji nepoznati od tebe žive tvojim životom,

I ono sve što ti bje, ču i što sni

gori u njima istim žarom, ljepotom i čistotom.

Ne gordi se!

Tvoje misli nisu samo tvoje!

One u drugima žive.

Mi smo svi prešli iste puteve u mraku,

mi smo svi jednako lutali u znaku traženja,

i svim jednako se dive.

Sa svakim nešto dijeliš,

i više vas ste isti.

I pamti da je tako od prastarih vremena.

I svi se ponavljamo, i veliki i čisti,

kao djeca što ne znaju još ni svojih imena.

I snagu nam, i grijehe drugi s nama dijele,

i oni su naši sami iz zajedničkog vrela.

I hrana nam je duše iz naše opće zdjele,

i sebični je pečat jedan nasred čela.

Stojimo čovjek protiv čovjeka,

u znanju da svi smo bolji, međusobni,

svi skupa tmusa,

a naša krv, i poraz svih, u klanju,

opet je samo jedna historija duša.

Strašno je ovo reći u uho oholosti,

No vrlo sretno za očajničku sreću,

da svi smo isti u zloći i radosti,

i da nam breme kobi počiva na pleću.

Ja sam u nekom tamo neznancu,

i na zvijezdi dalekoj, raspreden,

a ovdje u jednoj niti, u cvijetu ugaslom,

razbit u svijetu što jezdi,

pa kad ću ipak biti tamo u mojoj biti?

Jer sam ipak ja,

svojeglav i onda kad me nema,

ja sam šiljak s vrha žrtvovan u masi;

o vasiono!

ja živim i umirem u svijema;

ja bezimeno ustrajem u braći.

Odgovori

