Pjesma o žilavoj mrcini- Bukowski

Članak

Došao je pred vrata jedne noći mokar mršav izubijan i
isprepadan
bijeli zrikavi kusi mačak.
pustio sam ga unutra i nahranio i ostao je
stekao povjerenje u mene dok jedan prijatelj nije
naišao kolima i pregazio ga.
odnio sam ono sto je ostalo kod veterinara koji je
rekao ”male su šanse…dajte mu ove tablete…kičma
mu je slomljena, ali i ranije je lomljena pa je
srasla, ako preživi nikada neće hodati, gledajte ovaj
snimak- pucano je u njega, gledajte, sačma je još tu…
nekad je imao i rep, neko mu ga je odrezao…”

vratio sam mačka kući, bilo je vruće ljeto, jedno od
najtoplijih u stoljeću, stavio sam ga na pod u kupatilu,
davao mu vodu i tablete, nije htio da jede, nije htio
da pije, umakao sam prst u vodu i kvasio mu njušku i
pričao mu, nikuda nisam išao, odvojio sam dosta
vremena za kupatilo i pričao mu i pažljivo ga dodirivao
a on je gledao u mene tim blijedoplavim zrikavim očima i
kako su dani prolazili načinio je
prvi pokret
dovukavši se prednjim nogama
(stražnje nisu radile)
do kutije za nuždu-
bilo je to kao truba moguće pobjede
iz tog kupatila ka čitavom gradu,
baš sam se vezao za tog mačka…

jednog jutra se digao, stao na sve četiri, zatim pao i
samo me gledao.
”možes ti to”, rekao sam mu.

i dalje je pokušavao, dizao se i padao, i na kraju
hodao dva- tri koraka, kao pijan,
stražnje noge ga nisu slušale i ponovo je pao,
odmarao, zatim se digao.

ostalo znate: sad je bolje nego ikad, zrikav,
gotovo bezub, ali gipkost se vratila, i taj izraz
u očima nije ga napustio…

sada me intervjuišu, žele da čuju nešto
o životu i literaturi, a ja se napijem i dižem mog
zrikavog, upucanog, pregaženog bezrepog mačka
i govorim ”gledajte, gledajte ovo!”

ali oni ne shvataju, govore nešto kao ”vi kazete
da je Selin uticao na vas?”
”ne”, držim mačka u vazduhu, ”već ono što se
dešava, stvari kao što je ovo, ovo!”

tresem mačka i držim ga uvis u
zadimljenom i pijanom svjetlu, a on je opušten, on zna…

tada je intervjuima kraj
mada sam ponekad ponosan kada kasnije
vidim slike i eto mene i eto mačora i uslikani smo
zajedno.

i on zna da je to ništa ali da sve to ipak pomaže

Odgovori

