Skoro pa izmišljena pjesma

Članak

Vidim te kako zahvataš vodu na fontani, sićušnim

hladnim rukama, ne, ruke ti nisu sićušne

male su, a fontana je u Francuskoj

gdje si mi napisala posljednje pismo na koje sam

odgovorio i više od tebe ni glasa nisam čuo.

Pisala si lude pjesme o

Anđelima i Bogu, o uzvišenim stvarima,

poznavala si slavne umjetnike i mnogi su bili

tvoji ljubavnici, i pisao sam da je to u redu,

samo naprijed, uđi u njihov život, nisam ljubomoran,

jer nikad se nismo ni sreli. Bili smo blizu

jednom u Nju Orleansu, na pola bloka, al’ se nismo vidjeli, nikad,

nikad dodirnuli. Otišla si sa slavnima i pisala

o slavnima, i naravno ono što si otkrila je da

slavni brinu o svojoj slavi- ne o lijepoj djevojci u krevetu

pored njih, koja im se daje, a onda ustaje ujutru

da bi pisala uzvišene pjesme o

Anđelima i Bogu. Bog je mrtav, rekli su nam,

ali čitajuci tebe, nisam bio siguran. Možda

je to stvar od gore. Bila si najbolja

pjesnikinja, govorio sam izdavačima i

urednicima:”Nju, nju štampajte, luda je,

al’ magična! Nema laži u njenoj vatri.” Volio sam te,

onako kako muškarac voli ženu koju ne dodiruje,

samo joj piše i čuva nekoliko njenih fotografija. Volio bih

te više da sam sjedio u maloj sobi uvijajući

cigaretu i slušao tvoje piškenje u kupatilu.

Al’ to se nije desilo. Tvoja pisma su postala tužnija.

Ljubavnici su te izdali. Mala, odgovorio sam, svi

ljubavnici izdaju. Ne pomaže, rekla si.

Imala si klupu za plakanje, pored mosta

a most je bio iznad rijeke, sjedjela si na klupi za plakanje

svake noći i jecala za ljubavnicima koji su

te ranili i zaboravili. Odgovorio sam, ali ni glasa

od tebe više. Od prijatelja saznam za tvoje samoubistvo

tri četiri mjeseca nakon što se dogodilo. Da sam te sreo

vjerovatno bih bio nepravedan prema tebi ili ti

prema meni. Ovako je bilo najbolje.

 

Charles Bukowski

Odgovori

