Spaljivanje vještice

Članak

Na tržnici oni slažu suvo granje.
Gustiš od sjenki jadan je ogrtač. Nastanjujem
Svoje voštano obličje, tijelo lutke.
Bolijest ovdje započinje: ja sam pikado tabla za vještice.
Samo đavo može đavola da pojede.
U mjesecu crvenog lišća penjem se na postelju od vatre.

Lako je tamu kriviti: čeljust vrata,
Utrobu podruma. Oni su iskričavost moju ugasili.
Crna tvrdokrila gospa drži me u kavezu za papagaja.
Kako ogromne oči mrtvi imaju!
Intimna sam sa dlakavim duhom.
Dim koluta iz grlića one prazne tegle.

Ako sam mala, ne mogu napraviti štetu.
Ako se ne krećem, neću ništa prevrnuti. Tako sam rekla,
Sjedeći pod poklopcem, sitna i nepokretna kao zrno pirinča.

Oni odižu ringle, krug za krugom.
Puni smo mi skroba, mali moji bijeli drugari. Mi rastemo.
U početku to boli. Crveni jezici istinu će podučavati.

Majko svih buba, samo otvori šaku:
Proletjeću kroz svijećina usta poput neoprljenog noćnog leptira.

Vrati mi moje obličje. Spremna sam da odgonetnem dane
Kada sam se s prahom sjedinila u sjenci od kamena.
Moji gležnjevi se sjaje. Sjaj se penje uz moja bedra.
Izgubljena sam, izgubljena, u haljinama od svog tog svjetla.

Sylvia Plath

Odgovori

